Hem/Företagare/Inköp & upphandlingar
Lyssna

Inköp & upphandlingar

Årjängs kommun upphandlar årligen varor, tjänster och entreprenader för cirka 150 miljoner kronor.

Kommunens målsättning är att alla inköp skall genomföras så att de;

  • Främjar god livsmiljö och hållbar utveckling.
  • Skapar bästa hushållning och hållbar utveckling.
  • Bidrar till att resurser kan frigöras inom kommunens olika verksamheter.

Administrativa avdelningens inköpsenhet samordnar kommunens förvaltningsövergripande upphandlingar av varor, tjänster och driftentreprenader.

Inköpssamverkan med kommuner, andra myndigheter och inköpscentraler utnyttjas där affärsmässiga fördelar kan uppnås.

Alla byggentreprenadupphandlingar genomförs av kommunens samhällsbyggnadsavdelning.

Information om pågående upphandlingar

Kommunen annonserar alla sina upphandlingar i e-Avrop.
Se pågående- och planerade upphandlingar i vänstermenyn.

Kommentera sidan

Skicka en kommentar till innehållsansvarig.

Skriv ut Dela och tipsa Kommentera sidan

Sidan uppdaterad den 17 november 2012

Kontaktperson


  • Upphandlingsstrateg
    Kommunchefens stab
    Växel: 0573-141 00
    Direkt: 0573-141 12

Länkar